Wednesday, October 15, 2008

Jeg er definitivt ikke i Norge

Hver dag har vi noe som heter work duty, det vil si to timer mer eller mindre fysisk arbeid (Ja mamma, jeg jobber faktisk). I dag satt vi klar utenfor kjoekkenet for aa faa arbeidsoppgaver naar vi plutselig hoerer masse braak. Vi ser opp, og ser at hele taket paa foerskolen letter, snur seg opp ned og lander med et brak paa bakken ved siden av. Med unntak av en del som flyr ganske langt foer den lander. Foerst stirrer alle bare maalaus paa det, foer alle begynner aa springe bort der. Med god grunn, for ca 15 unger va paa skulen daa. Heldigvis, takk Gud, var alle inne i bygget naar taket floey av! Det kunne lett blitt katastrofalt hvis noen hadde vaert utenfor. Men var litt av et sjokk uansett. Og hvorfor skjedde det? Vel, taket, som var boelgeblikk, var bare stoettet opp av noen treplanker. Men likevel. Det blaaste ikke noe saerlig. Fikk vite etterpaa at det var en virvelvind som rett og slett tok tak i taket og loeftet det opp… Saanne ting skjer ikkje daglig! Selv om vi fikk vite at det faktisk hadde skjedd en gang foer her paa basen.

Saa daa kan dere vel tenke dere til hva som ble work duty i dag!

6 comments:

Ane said...

Oj!:) Takk og pris for at alt gikk bra da!
Og siden det gikk bra, så må jeg bare si at det var litt morsomt også, da fikk dere iallefall litt av jobb å gjøre!:)

Linda said...

eg begynte egentlig å lura på om nåken enten song eller ba så take letta?!

Anonymous said...

Dette hørtes skummelt ut---
Takk Himmelske far for at du har omsorg for dine barn-
Ellers så er eg ekspert på å spikra boelgeblikk, så kanskje eg skulle---
Pappa

stinekarin said...

Linda, det va nok bare vinden.
Og pappa, bare kom ein tur, dei sett sikkert pris paa litt hjelp:)

Regine said...

Eg tar lett med meg en skikkelig god hammer! Spørs om eg kommer inn på flyet med den i veska:P

:)

Takk og lov for at alt gikk bra

Anonymous said...

Takk for interessant informasjon