Wednesday, August 27, 2008

Forberedelser

No e eg litt inne i den tida der det som ikkje e ordna til turen ennå, bør ordnest. Som for eksempel reiseforsikring. Men det e ikkje bare bare skal eg sei deg. For det e dyrt, og så e det om å gjere å finne den billigste løsningen, samtidig som den skal faktisk dekke det eg treng. Kan ikkje reise uten forsikring heller, det seie vel seg sjøl. Trur det skal litt til for å komme frå 5 måneder i Kenya uten å enten ha blitt fråstjelt nåkke, mista bagasje eller blitt sjuk.

Og så må eg snart sende visumsøknaden, nåkke som e greit nok i seg sjøl. Men det som e litt dumt e at eg bare får 3-måneders turistvisum, nåkke som betyr at eg må søke om nytt mens eg e der nede. Litt kjipt å bli sendt heim igjen til Norge etter 3 måneder! Men det ordnar sej.

No høljer regnet ned utafor, og det gjer ikkje at eg gleder meg mindre til å reise i alle fall! Sjøl om det e mange kjipe forberedelser, så e det jo gøy med tanke på at for kvar ting eg får ordna, e eg et steg nærmere Kenya. Litt sjukt å tenke på at eg reiser om 35 dager. Har ein følelse av at tida kjem til å gå fort fram til det.

Begynte å skrive liste over ting eg skal/må/bør/vil gjere før eg reiser, og den e allerede lang! Og den blir nok lengre. Godt å få det ned på papir, for det e alt for masse som svirrer oppe i hodet på meg for tida.

1 comment:

Torill said...

Aiaiai! Jeg vil treffe deg før du drar!! Altfor lenge siden jeg har sett deg....

Og jeg liker virkelig headingen på bloggen din :) Må være en fantastisk kunstner som har laget bildet!

Klem klem